KÖPVILLKOR:
Vi reserverar oss för pris-, text- och bildfel. Eftertryck, kopiering m.m. av Internetbutikens text och bilder är förbjuden.
För att få handla på webshopen måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.
ORDERBEKRÄFTELSE:
När du skickat din order får du automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Lämna också ett telefonnummer där vi kan komma i kontakt med dig under dagtid, lämpligtvis ett mobilnummer (Mobilnumret används även för leveransavisering via SMS). Får du ingen orderbekräftelse inom kort ber vi dig kontakta oss.
BETALNING:
Alla priser i Internetbutiken är angivna i SEK inklusive moms. Avgift för frakt tillkommer.
Alla varor betalas med direktbetalning via Klarna Faktura eller Klarna Konto eller Paypal.
Klarnas villkor finns att läsa i kassan.
SÄKER BETALNING MED BANK/KREDITKORT:
Alla betalningar i vår webshop sker via Klarna eller Paypal betalsystem.
LEVERANSTID
Normalt levereras ditt paket inom 2-4 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre. Givetvis så gör vi allt för att du skall få din beställning så fort som möjligt.
TRANSPORTSÄTT:
Frakten är en tjänst du köper hos DHL via vår webbshop och den återbetalas ej vid retur!
Leverans sker med DHL och levereras till närmaste utlämningsställe. Du får en avi eller ett SMS samma dag som paketet anländer. Uppge ditt mobilnummer, du får SMS aviseringen snabbare en brevaviseringen. Normala fall är paketet framme inom 3 arbetsdagar.
OBS, Tänk på att hämta ditt paket så snart som möjligt då DHL paket är kvar i 7 dagar hos ombud/paketskåp innan de skickas tillbaka.
OBSERVERA att skrymmande paket dvs. paket över 1.5 m levereras som hempaket med antingen UPS eller DHL hemleverans och du bör vara hemma under leveransdagen annars kan du bli debiterad för extra tillkommande fraktkostnader!
RESTORDER:
Vi tillämpar ej restorder.
VARA SLUT I LAGER:
Skulle en artikel vara slut i lager, kontaktar vi dig och meddelar om du vill ersätta produkten till annan motsvarande vara eller om du vill avboka din order.
"PERSONUPPGIFTSPOLICY (GDPR)
Stockholmsfiske.se ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen (General Data Protection Regulation) . Genom godkännande av köpeavtalet med Stockholmsfiske.se(Stockholms Fiske & Fritid) samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Stockholmsfiske, eller Stockholmsfiske.se samarbetspartners, genom sms, e-mail eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering . Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.
Vi delar inga uppgifter till andra eller tredje part annat än våra sammarbetspartners :Klarna ,Paypal,Payson,Wikinggruppen & Dhl om vi inte blir tvingade vid tex tvist eller domstolsbeslut.
ÅNGERRÄTT / ÖPPET KÖP:
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna dock ebjuder vi 30-dagars Öppetköp. Om Du ångrar Ditt köp och skickar tillbaka hela ordern betalar vi tillbaka det belopp du betalat exkl. expeditionsavgiften. Du har rätt att kontrollera varan men den returnerade varan ska vara oanvänd och i sin originalförpackning.
"Observera" att frakten är en tjänst du köper via DHL och den återbetalas därför inte vid retur.
OBS, meddela oss alltid innan retur och se till att returen skickas till oss som företagspaket då vi inte har möjlighet att hämta ut.
REKLAMATIONER:
Felleverans, skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att du meddelar oss via mail [email protected] så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att du sänder in ordersedeln / garantisedeln med uppgift om felaktigheten samt bifogar eventuellt fellevererade varor i oskadat skick och i originalförpackning.
Vi lämnar 2 års garanti på våra varor enligt gällande konsumentslag om inget annat anges, dock med undantag för förbrukningsvaror. Garantin gäller om någon vara, trots normal användning, skulle gå sönder. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar reparation av fabrikations- och materialfel och täcker inte normalt eller onormalt slitage pga av användning/felaktig användning alt handhavandefel. Ordersedel/garantisedel eller kvitto skall uppvisas/medfölja vid garantianspråk. Garantin är personlig och gäller endast den som köpt varan och följer alltså inte med vid en försäljning till en annan person!!!
Vid reklamation kontaktar du alltid oss via mail [email protected] med order nr samt bilder samt förklaring om vad som hänt så fortsätter vi ärendet därifrån.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
TRANSPORTSKADOR:
Synlig skada vid utlämning:
HÄMTA EJ UT SKADAT PAKET UTAN ANMÄL SKADAN DIREKT VID DITT SERVICEPOINT!
(Upptäcks skada på gods vid utlämningen ska Kunden reklamera till utlämnande DHL SERVICE POINT genom att på kvittensdelen ange skadans omfattning. Detta ska bestyrkas av DHL SERVICE POINTS personal.)
Dold skada:
Upptäcks skada i senare skede ska denna reklameras snarast, dock senast 2 dagar efter att godset kvitterades.
För sen reklamation kan innebära att Kunden inte erhåller ersättning.
OUTLÖSTA PAKET ELLER EJ MOTTAGNA HEMLEVERANSER:
Om du inte hämtar ut ditt paket, debiteras du för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader, totalt 250:-. Vid tungt och skrymmande gods (tex: spön och kylboxar), tillkommer även den verkliga fraktkostnaden.
Om du inte tar emot din hemleverans kan du komma att debiteras för varje påbörjat nytt leveransförsök och du debiteras då den riktiga fraktkostnaden och vid skrymmande paket kan det vara höga summor och skulle paketet gå i retur pga att du ej tagit emot så debiteras du även returkostnaden!
UTLANDSBESTÄLLNINGAR:
Vi säljer till andra EU länder, välj bara rätt land i kassan, frakten kostar 150:-.
Vid köp av längre spön (skrymmande varor) över 120cm vänligen kontakta oss för rätt fraktavgift.
FRAKTKOSTNADER:
Vi tillämpar fast frakt kostnad på 69kr inom Sverige med tillägg för skrymmande varor!
Fraktfri leverans vid köp över 500kr gäller dock inte när du handlar skrymmande varor som tex spön eller stora håvar.
För leverans till Europa är fraktkostnade 150kr och skickas med DHL Parcel Connect. OBS, Gäller ej skrymmande varor så som spön över 120cm samt stora kylboxar då tillkommer tillägg, kontakta oss gärna innan order för exakt fraktkostnad vid sådana varor.
(Länder som ingår: Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Polen, Slovakien, Tjeckien och Österrike.)
RETURER:
Alla returer skall skickas som företagspaket till oss, då vi ej har möjlighet att hämta ut det på något serviceställe.
Ett smidigt alternativ är att köpa returfrakt av oss för 89kr (OBS, gäller ej på skrymmande varor så som spön samt kylboxar kontakta oss alltid innan en retur), sök på returfrakt samt lägg den i varukorgen . Detta alternativ gäller bara frakter inom Sverige! Efter det mailas en returfraktsedel till dig som klistras på paketet samt lämnas in på DHL servicepoint.
RETUR ADRESS:
Stockholms Fiske & Fritid AB ,Hylsnyckeln 6 ,197 92 Bro